Hur upptäcker man att ett casino är oseriöst?

Eftersom casinobranschen växer i rasande takt så finns det tyvärr också en del oseriösa aktörer inblandade. Dessa bolag dyker upp för att försöka tjäna pengar genom att rida på vågen av en ständigt utvecklande och växande marknad. Här är några tips på hur man upptäcker att ett casino är oseriöst:

Betalningsalternativ

casino är oseriöstOm nätcasinot har få betalningsalternativ eller enbart erbjuder banköverföringar. Så kan det garanterat vara ett oseriöst alternativ. Idag erbjuder de allra flesta nätcasinon ett flertalet betalningsalternativ. Så som Skrill, NETELLER, MasterCard, VISA och så vidare. Dessutom använder sig vissa online casinon av insättningar mot faktura via till exempel Zimpler. Vilket blir allt vanligare och vanligare betalningsmetod. Är det mitt i månaden och en bit kvar till löning så är det ett alternativ.

Dessa bolag arbetar enbart med seriösa casinon. Och har flertalet kontroller som de gör innan de går med på att arbeta med ett nätcasino. Det är trots allt deras rykte som också står på spel. Och då kan man inte samarbeta med oseriösa företag.

Spellicens

Att få spellicens i EU-länder är inte det enklaste. Och det ställs höga krav på nätcasinot vilket också betyder att de uppfyller många krav som andra länder inte gör. Om nätcasinot innehar spellicens i ett land utanför EU och specifikt i något mindre land. Exempelvis Sydamerika eller Asien. Så är det förmodligen inte ett så seriöst alternativ. Dessa länder ställer mindre krav på nätcasinot. Och oseriösa personer får då friare händer vilket absolut inte är bra.

Landet där casinot är etablerat

Detta är också väldigt viktigt. Om man anser sig vara ett seriöst alternativ inom casinobranschen idag så är det i regel så att casinot befinner sig i ett EU land som Malta som möjliggör skattefria uttag till spelare hemma i Sverige.

Detta betyder också att casinot uppfyller de hårda kraven som ställs på dem och det i sig gör casinot till ett seriöst alternativ.

Spelbibliotek

casino är oseriöstOseriösa casinon har ofta väldigt små spelbibliotek och det beror naturligtvis på att spelen kostar pengar att underhålla. Nya uppdateringar, inköpskostnader och samarbetsavtal med spelutvecklare är alla kostsamma saker. Något som seriösa nätcasinon gladeligen lägger sina pengar på eftersom de vet att spelbiblioteket i slutändan är det som får spelaren att stanna. Eller till och med övertygar dem att välja casinot i fråga som “sitt” casino.

Kundtjänst

Ett seriöst nätcasino erbjuder alltid sina kunder en kundtjänst, och även om de inte alltid har kundservice via telefon så har de oftast en livechatt eller en mejlsupport som svarar inom 24 timmar. Om ett nätcasino inte erbjuder kundservice eller enbart har support via e-post så kan det vara tecken på ett oseriöst alternativ, som bör undvikas. Det är alltid viktigt att använda sitt sunda förnuft innan man väljer att göra en insättning. Gå på magkänslan, den brukar oftast stämma om det är något som känns lurt.